понеделник, 7 юли 2014 г.

Софиийският средновековен панаир 2014


В събота, 5 юли, бях на нещо много, много интересно - панаир на средновековието в двора на Боянската църква. Освен че имаше много народ, имаше и много интересни неща.


Лично аз съм очарована от майстора - калиграф и много добър познавач на средновековното книговезане, който с ентусиазъм и в детайли ни обясни процеса на сътворяване на средновековната книга по нашите земи.





Как се казваха тези топчета??????????? Забравих!!!!!!
От тях се получава боя.









Тази очарователна дама разкри тайните на храненето по нашите земи по онова време, но аз като подценяваща тази важна тема, така и не получих никаква информация по този жизненоважен въпрос.





Интересна ми беше и темата за игрите. Предложиха ни две старинни игри, но за съжаление не можах да си купя нито една - пуловете, които бяха много красиви, бяха свършили. Съжалявам много.


Исках да си купя Алкерк - тази, която виждаме на снимката по-долу. Чарът на играта за мен е и в кожената торбичка за пуловете и кожената "дъска" на играта.





Средновековни занаяти - изделия от кост:

Винарят и неговото вино:

Стрелецът:

Малкият стрелец:


Интересът към средновековните оръжия беше голям:




Музиката засвири и воините започнаха подготовката си за боя:


Водещият (в дясно) ни представи накратко всеки един от участниците и особеностите на неговото въоръжение - български воини, латини, кръстоносци, русияни, кумани и най-накрая - представителя на рицарите-тамплиери.







Рицарят тамплиер




Рицарски оръженосец, който няма пари да си купи скъпа ризница и голям хубав щит. 


Битката започва:



Музикантите бяха чудесни. Изпълнението беше прекрасно, средновековната музика - изключително приятна, инструментите също бяха много интересни:









БЕШЕ МНОГО ХУБАВО! ОРГАНИЗАЦИЯТА БЕШЕ ДОБРА, УЧАСТНИЦИТЕ - ВСЕОТДАЙНИ И МНОГО ДОБРЕ ПОДГОТВЕНИ