неделя, 29 декември 2013 г.

Котките в изкуството. Т.С. Елиът. Книга на Стария Опосум за котките

И да съм знаела някога, бях забравила, че стиховете на Елиът за котките, които той пише в писма до кръщелниците си, са в основата на прочутия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър "Котките". Но - нашият домашен любимец Роки, АВТОР и вдъхновител на тази рубрика, ме погледна толкава красноречиво-презрително, че веднага "видях" с вътрешното си зрение книгата на Елиът в нейното първо издание:


Стиховете са писани през 30-те години на миналия век под псевдонима "Старият Посум" (съкратено от "опосум), даден на поета от Езра Паунд. През 1939 година са публикувани с илюстрациите на Николас Бентли. У нас книгата до колкото ми е известно не е превеждана, но е известна под името "Практическо отглеждане на котки".

Тук можем да чуем Елиът, рецитиращ първото стихотворение от книгата  - "Thе Naming of Cats"

Ето и други издания на книгата на Елиът:












Наскоро отново ми попадна превода на това стихотворение в една публикация във Фейса. Който го има, моля, да го публикува отново.


Връзки:
Томас Стърнз Елиът. Избрани стихове. Превод: Владимир Левчев. 

Към албума на Роки във Фейса